Jotain muuta


Viime viikko oli sen verran samankaltainen kuin muutkin viikot, että ajattelin kirjoittaa jostain muusta. Tuotteistahan olen osittain jo kirjoittanutkin, tuoteryhmät naisten ja miesten vaatteista myös lasten vaatteisiin. Tuotteet pääpiireittäin, asusteet, paidat, housut, mekot, hameet, trikoot, topit, neuleet, alusvaatteet, sukat ja ulkoasut. Tuotealueet, esillepanot, sekä niiden nimitykset ja eroavaisuudet. Front area myymälänetuosassa pääsisäänkännin yhteydessä oleva ikkuna, frot-alueet 1,2 ja 3, XLNT, miesten ja lasten focua, alusvaatteiden frontti ja kampanja. Sanastoa myymälästä, pick (varaston keräilylista), joulukuusi (nelihaarateline, t-teline), mekkohenkari ja toppihenkari (hihaton tuote), detsu (seinäteline), kaari (seinäkaari), nukkehylly (leveä hylly), riiput (henkareilla tuodut vaatteet kuormassa, rekki (pyörillä kulkeva vaateteline. Hyvä asiakaspalvelu, ole iloinen, läsnä, kuuntele asiakasta, esitä avoimia kysymyksiä, joihin asiakas ei voi vastata kyllä eikä ei, kuten (mihin tarkoitukseen etsit vaatteita?) kartoita asiakkaan tarpeet, tee ehdotuksia sopivista tuotteista, tarjoa lisämyyntiä. Lisämyynti ja kuinka se näkyy, tarjoa mekon kanssa sukkahousuja, housujen kanssa vyötä, sifonkipaidan kanssa toppia, rintaliivien kanssa alushousuja, kampanjat ja alennukset (ota 3, maksa 2). Työnkuva, tiimityö ja eri toimijoiden roolit, myyjä, visualisti, myymäläpäällikkö. Kaikki tekevät kaikkea, myymäläpäällikön ja visualistin vastuualueet, joista he itse huolehtivat. Työntekijät pitävät yhtä, mottona arvoton ryhmähenki, hyvä yhteistyö sekä delegointi.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Muurla kuvausten suunnittelu

Muurlan palaute

Näyttötyö